Klantenservice Chem-Dry meubelreiniging, vloeronderhoud
arrow_drop_up arrow_drop_down
Klantenservice Chem-Dry

Chem-Dry Klantenservice

Een antwoord op de meest gestelde vragen

Chem-Dry staat voor service en kwaliteit

Chem-Dry staan voor service en kwaliteit. Wij willen graag dat u als klant helemaal tevreden bent over onze dienstverlening. Dit doen wij o.a. door duidelijke afspraken vooraf te maken. De medewerker zal zijn uiterste best doen voor een schoon & fris resultaat. Hij zal de werkzaamheden uitvoeren volgens de Chem-Dry formule. Een perfect systeem, veilig en met de beste producten. Wat u allemaal kunt en mag verwachten hebben wij in onderstaande FAQ proberen te beantwoorden. Ook wat wij van u als klant verwachten. Wij geven een duidelijke garantie op onze werkzaamheden. Dat wil zeggen dat hetgeen wij reinigen schoon & fris zal worden. Echter zijn wij ook reëel en weten we dat sommige vlekken gewoon niet meer te verwijderen zijn. Dit kan verschillende redenen hebben. Wij proberen dit zoveel mogelijk van tevoren duidelijk aan te geven. Staat het antwoord op u vraag hier niet bij. Neemt u dan even contact op met onze klantenservice. Bereikbaar tijdens werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur.

Onze beloften:

Vriendelijke en vakbekwame medewerkers

Beste reinigingsmethode met Chem-Dry

Reiniging is veilig voor mens en dier

Producten zijn Groen Gecertificeerd

Beste service en 100% garantie

Meest gestelde vragen (FAQ)

Karpetreiniging

Hoe lang ben ik mijn vloerkleed kwijt?

Gemiddeld duurt een vloerkleed reiniging één week. Tussen het ophalen en terugbezorgen. Wanneer wij speciale behandelingen moeten doen zoals het verwijderen van urinegeur dan duurt het ongeveer twee weken.

Rollen jullie het vloerkleed voor mij op?

Ja wanneer u kiest voor het meest uitgebreide pakket (GOUD). Wel verwachten wij dat de er geen meubels op staan. Wanneer u kiest voor de brons of zilver behandeling zit het oprollen en op de plaats terug leggen er niet bij inbegrepen.

Leggen jullie het vloerkleed op de plaats bij terug bezorgen?

Standaard komen wij het vloerkleed alleen terugbezorgen en leggen het voor u in de woonkamer of gang. Wilt u dat wij helpen bij het terug leggen op de juiste plaats neem dan even contact op met onze klantenservice. Wanneer u heeft gekozen voor het Goud pakket. Dan rollen wij het vloerkleed uit op de gewenste plaats in huis (begane grond). Wij verplaatsen geen complete bankstellen, kasten of zware meubels.

Ik heb het vloerkleed zelf gereinigd. Is dat een probleem?

In principe niet. Echter soms gebruikt men verkeerde schoonmaakproducten die het vloerkleed beschadigen. Zo zijn veel producten uit de winkel niet geschikt voor wol.

Waarom kan ik kiezen uit verschillende pakketten, behandelingen met verschillende prijzen?

Wij hanteren verschillende pakketten met verschillende prijzen om tegemoet te komen aan wat u als klant wilt besteden. Het goedkoopste pakket geeft een perfecte reiniging met iets minder service. Het meest uitgebreide een perfecte reiniging met maximale service.

Worden vervelende geurtjes standaard verwijderd wanneer wij het vloerkleed laten reinigen?

Nee, niet alle vervelende geurtjes worden bij een standaard reiniging verwijderd. Voorbeelden hiervan zijn urine en braaksel geuren van huisdieren. Vraag onze klantenservice specifiek als u denkt dat er sprake is van vervelende geurtjes.

Geven jullie garantie op het verwijderen van alle vlekken?

Nee, helaas is dat niet mogelijk. Sommige vlekken zoals thee, koffie, braaksel of urine kunnen het vloerkleed blijvend verkleuren.

Blijven de kleuren hetzelfde als jullie mijn vloerkleed reinigen?

Ja, onze methode is veilig en veroorzaakt geen verkleuringen. Wij testen wel vantevoren of het vloerkleed kleurecht is.

Kan het vloerkleed krimpen door het reinigen?

Nee, het vloerkleed zal niet krimpen met onze Chem-Dry methode.

Wat doen jullie bij een vloerkleed wat ruikt naar urine van een hond of kat?

Voor het verwijderen van katten of honden urine geur hebben wij een speciale behandeling. Met deze behandeling worden de moleculen die de stank veroorzaken afgebroken. Het is dus geen maskeer middel. In de meeste gevallen krijgen wij de stank er weer volledig uit. Het verwijderen van katten of honden urine is een extra behandeling waar wij extra kosten moeten berekenen.

Meubelreiniging

Worden de stoffen meubels bij mij thuis gereinigd?

Ja, in de meeste gevallen zullen wij de meubels gewoon bij u thuis schoonmaken.

Moet ik bang zijn dat mijn vloer nat of beschadigd raakt?

Nee, dat hoeft u niet. Wij zullen een werkplek maken waar wij de stoffen meubels schoonmaken. De vloer zullen wij afdekken met een dik plastic.

Moet ik andere meubels verplaatsen of het vloerkleed weghalen?

Ja, het is makkelijker werken voor de medewerker wanneer kleine zaken rondom het bankstel weggehaald zijn. Dan kan hij ook niet per ongeluk iets omstoten.

Ik laat mijn hoekbank schoonmaken. Moet ik de verschillende elementen los maken?

Ja, wij raden u aan dat te doen. Dan kunnen we ook het gedeelte tussen de elementen schoonmaken. Tevens kunnen we dan element voor element schoonmaken.

Hoe lang is de droogtijd wanneer mijn stoffen meubels worden schoongemaakt?

De droogtijd is gemiddeld tussen de 12 en 24 uur. Dit hangt gedeeltelijk af van het jaargetijde, vochtigheidsgraad en/of de verwarming aan zal staan.

Komen er schadelijke dampen of stoffen vrij?

Nee, absoluut niet. De basis reiniging en vlekken behandeling is met veilige milieuvriendelijke producten. Veilig voor mens en dier.

Garanderen jullie dat alle vlekken verwijderd zullen worden?

Nee, helaas kunnen we dat niet beloven. Bepaalde vlekken zijn gewoon niet meer te verwijderen. Dat kan verschillende redenen hebben. Wij streven ernaar van tevoren u duidelijk aan te geven wat u mag verwachten.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met de reiniging?

Wij raden u aan altijd te wachten totdat de stoffering volledig droog is voordat u ons laat weten als er iets niet goed is. Mocht u dan van mening zijn dat het niet goed gereinigd is, stuurt u dan even een mailtje naar de klantenservice met een duidelijke omschrijving wat u niet goed vindt. Eventueel kunt u een foto meesturen.

                                   

Tapijtreiniging

Hoe maken jullie vloerbedekking schoon?

Wij reinigen vloerbedekking volgens de Chem-Dry methode. Een veilige methode waarbij geen agressieve chemicaliën worden gebruikt. De kracht van de Chem-Dry reiniging zit in de koolzuur belletjes die we in het tapijt aanbrengen. Deze zorgen voor een stuwende werking waardoor het vuil omhoog komt. Waar het dan verwijderd zal worden.

Wat is de droogtijd?

De droogtijd bij tapijtreiniging varieert van het soort tapijt, de aard van de vervuiling en externe omstandigheden. Veelal zullen de meeste tapijten droog zijn in ca. 2 tot 4 uur.

Moeten alle meubels de ruimte uit als jullie het tapijt komen schoonmaken?

Nee dat hoeft niet persé. Maar voor het beste resultaat zou het wel beter zijn. Zodat overal het tapijt gereinigd kan worden. Dus kasten mogen blijven staan. Deze worden niet door ons verzet. Kleine inboedel dient altijd de ruimte uit te zijn.

Kunnen jullie alle vlekken verwijderen?

Nee, niet alle vlekken zijn meer te verwijderen. Soms hebben vlekken het tapijt verkleurd of beschadigd waardoor ze niet meer voor 100% te verwijderen zijn. Wanneer u specifieke vlekken heeft vraag dan even van tevoren of deze te verwijderen zijn.

Komen er schadelijke dampen of stoffen vrij?

Nee, absoluut niet. De basis reiniging en vlekken behandeling is met veilige milieuvriendelijke producten. Veilig voor mens en dier.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met de reiniging?

Wij raden u aan altijd te wachten totdat het tapijt volledig droog is voordat u ons laat weten als er iets niet goed is. Mocht u dan van mening zijn dat het niet goed gereinigd is, stuurt u dan even een mailtje naar de klantenservice met een duidelijke omschrijving wat u niet goed vindt. Graag onderbouwd met enkele foto's

Kan de vloerbedekking krimpen wanneer jullie het schoonmaken?

Nee, de vloerbedekking zal niet krimpen met onze Chem-Dry methode.

Nadat jullie het tapijt schoon hebben gemaakt zie ik bobbels in de vloerbedekking?

Wanneer er na de reiniging van de vloerbedekking bobbels zichtbaar zijn dan is het belangrijk vooral niets te doen. Het verschijnen komt doordat uw tapijt gespannen is aan de zijkant op latjes. Door de reiniging en het nat maken van het tapijt is er iets rek ontstaan. Wanneer het tapijt weer 100% droog is zullen de bobbels volledig verdwenen zijn.

Is heb de vloerbedekking zelf gereinigd is dat een probleem?

In principe niet. Echter soms gebruikt men verkeerde schoonmaakproducten die de vloerbedekking beschadigen. Zo zijn veel producten uit de winkel niet geschikt voor wol. Daardoor kunnen er bruine/gele vlekken ontstaan. Ook wij kunnen deze dan niet meer verwijderen.

                               
                                   

Natuursteen vloeronderhoud

Hoe wordt mijn natuursteen vloer gereinigd en behandeld?

Voor de exacte werkwijze verwijzen wij u naar de offerte en opdrachtbevestiging die u van ons via de mail heeft ontvangen. De reiniging en behandeling is namelijk afhankelijk van de type natuursteen vloer en persoonlijke wensen.

Moeten alle meubels de ruimte uit?

Bij voorkeur wel. Het is dan beter voor ons om de hele ruimte van plint tot plint grondig schoon te maken. Wanneer wij om kasten heen moeten werken kan er een klein randje niet gereinigd worden. Dat zou een klein beetje kleur verschil met de rest van de vloer kunnen geven.

Komen er schadelijke stoffen of dampen vrij?

Nee, absoluut niet. De basis reiniging is met veilige milieuvriendelijke producten. Veilig voor mens en dier. Er wordt een minimum aan producten gebruikt.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met de reiniging?

Wij raden u aan altijd te wachten totdat de vloer volledig droog is voordat u ons laat weten als er iets niet goed is. Mocht u dan van mening zijn dat het niet goed gereinigd is, stuurt u dan even een mailtje naar de klantenservice met een duidelijke omschrijving wat u niet goed vindt. Voeg er altijd ook enkele foto's bij.

Spatten jullie op de muren of deuren?

Nee, de kans op spatten is vrij klein. Mocht er toch wat tegen de plinten of deuren gespat worden dan kan dit geen kwaad. En uiteraard zullen wij dit voor u verwijderen.

                               
                                   

Grindvloer / Tegelvloer schoonmaken

Hoe reinigen jullie een grindvloer of tegelvloer?

Een grindvloer of tegelvloer reinigen met met de Chem-Dry Tile & Stone methode. Dat is een methode waarbij onder een afgesloten kap met druk de vloer gespoeld wordt. Het vuile water wordt dan direct afgezogen. De Chem-Dry methode is de meest grondige reiniging van uw grindvloer of tegelvloer.

Moeten alle meubels de ruimte uit?

Bij voorkeur wel. Het is dan beter voor ons om de hele ruimte van plint tot plint grondig schoon te maken. Wanneer wij om kasten heen moeten werken kan er een klein randje niet gereinigd worden. Dat zou een klein beetje kleur verschil met de rest van de vloer kunnen geven.

Komen er schadelijke stoffen of dampen vrij?

Nee, absoluut niet. De basis reiniging is met veilige milieuvriendelijke producten. Veilig voor mens en dier. Er wordt een minimum aan producten gebruikt.

Garanderen jullie dat alle vlekken verwijderd zullen worden?

In principe zijn er maar zeer weinig vlekken die wij niet kunnen verwijderen als wij u grindvloer of tegelvloer schoonmaken. Plekken die veelal zichtbaar blijven zijn verkleuringen of beschadigingen. Bijvoorbeeld witte doffe plekken ontstaan door het gebruik van verkeerde schoonmaak producten. Wij streven ernaar van tevoren u duidelijk aan te geven wat u mag verwachten.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met de reiniging?

Wij raden u aan altijd te wachten totdat de vloer volledig droog is voordat u ons laat weten als er iets niet goed is. Mocht u dan van mening zijn dat het niet goed gereinigd is, stuurt u dan even een mailtje naar de klantenservice met een duidelijke omschrijving wat u niet goed vindt. Voeg er altijd ook enkele foto's bij.

Spatten jullie tegen de muren of deuren?

Nee, de kans op spatten is vrij klein. Mocht er toch wat tegen de plinten of deuren gespat worden dan kan dit geen kwaad. En uiteraard zullen wij dit voor u verwijderen.

                               
 

Algemene vragen

Hoe kan ik een afspraak maken nadat ik van jullie een offerte heb ontvangen?

Wanneer u een afspraak wenst te maken kunt u dat doen door tijdens kantooruren met ons te bellen. U kunt ook de offerte online accorderen. Wij zullen dan snel met u contact opnemen om een afspraak in te plannen.

Kan ik jullie telefonisch bereiken?

Ja u kunt ons elke werkdag telefonisch bereiken tussen 08.30 en 17.30 uur. Wij hebben geen lange wachtrijen en u krijgt altijd persoonlijk contact met een adviseur of telefoniste. Mocht de adviseur niet aanwezig zijn dan kunt u bij de telefoniste een bericht achter laten en wordt u zo snel mogelijk terug gebeld. De verschillende telefoonnummers kunt u vinden op onze website.

Hoe moet ik betalen?

Direct na oplevering van de werkzaamheden of bij het terug bezorgen van hetgeen wij voor u gereinigd hebben. Bij voorkeur door te pinnen. Contant betalen mag ik ook wel gepast. De medewerker heeft geen wisselgeld.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb over u bedrijf of medewerker?

Mocht u een klacht hebben, wat we natuurlijk jammer vinden, stuur dan even een mailtje naar service@chemdrytapiclean.nl. Klachten zullen serieus in behandeling genomen worden. U krijgt dan binnen 5 werkdagen een reactie. Wij nemen geen klachten in behandeling waarbij de fatsoensnormen worden overschreden.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met de geleverde werkzaamheden?

Wij raden u aan altijd te wachten totdat hetgeen we voor u gereinigd hebben volledig droog is voordat u ons laat weten als er iets niet goed is. Mocht u dan van mening zijn dat het niet goed gereinigd is, stuurt u dan even een mailtje naar de klantenservice met een duidelijke omschrijving wat u niet goed vindt. Voeg er ook enkele foto's bij om het te onderbouwen.

Zijn de prijzen in de offerte inclusief btw en voorrijkosten?

Ja, de prijzen zijn in onze offertes altijd voor particulieren inclusief 21% btw en voorrijkosten, gebruik materialen en producten.

Zijn er algemene voorwaarden van toepassing?

Ja. Chem-Dry Tapiclean BV heeft algemene levering,- en betalingsvoorwaarden. Naar deze voorwaarden wordt verwezen wanneer u een offerte ontvangt. De voorwaarden worden dan als extra bijlage mee verzonden. Ook wanneer u opdracht geeft worden deze nogmaals mee verzonden. U kunt de algemene voorwaarden ook op onze website vinden.

 
Wij gebruiken cookies.